Posibles cambios en crecimiento salvaje para Cataclysm.

Paseando por MMO-Champion me encuentro la siguiente información:

Wild Growth cooldown change in Cataclysm
This kind of thing comes up a lot, where players see us messing with cooldowns and assume it’s a nerf instead of our trying to give them room to actually cast more spells.

Raising the cooldown on spells like Wild Growth and Circle of Healing are good things for healers. It’s one of the few* things that will buy you GCDs to actually cast other spells. With a 6 sec cooldown, you really only get to cast maybe 3-5 other spells before you need to hit that magic button again.

Let me put it another way… if there was no cooldown on Wild Growth would you ever hit another button? The frequency with which druids use it today suggests the answer is: not often.

* – an alternative is to make the mana cost so extreme that you’re making a very bad decision any time you use Wild Growth or Circle and 5-6 targets aren’t seriously injured. I’m not sure that would be any more fun though. You don’t always have the precious seconds to analyze the situation and calculate how many players need instant healing. It’s one thing to guess whether your fast or big heal is more appropriate on a target. It’s a little trickier to do that for multiple targets at once.

In before “It wouldn’t be overpowered if we didn’t do raid damage” and “Well we come to expect nerfs when all of our overpowered spells get nerfed.”

Dado que no vamos a tener ningún nuevo hechizo de sanación para Cataclysm, espero que se realicen cambios suficientes en nuestro repertorio de hechizos como para hacer atractivo el uso de ellos en curación a raid. En la actualidad no es rentable emplear hechizos de casteo para levantar daño de raid, y la flor de vida dejó de ser atractiva hace mucho tiempo. ¿Cómo curaremos entonces? Tampoco merece la pena hacer muchas cábalas, puesto que la información es todavía escasa y no sabemos cómo será el daño en la nueva expansión.

Por lo que se advierte en el comentario azul, no sólo aumentará el cooldown para crecimiento salvaje, sino que también se verá afectado el círculo de sanación. Posiblemente, el nuevo hechizo de disciplina que proviene de escudos a un grupo también salga de partida con un cooldown elevado.

Espero que todo esto nos conduzca hacia healers un poco más variados de uso, que ahora muchos de nosotros podemos ofrecer un buen rendimiento con apenas dos botones ^^. Aunque ahora la noticia parezca un posible nerfeo (analizándola según la coyuntura actual), no podemos evaluar el impacto hasta que no tengamos la “foto completa”. La intención que llevan en mente es buena, ¿conseguirán su objetivo y harán que ser healer sea aun más divertido? El tiempo lo dirá…

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